Jak wygląda język reklamy?

Kiedy oglądasz telewizję, słuchasz radia lub czytasz magazyn, doświadczasz nie tylko reklamowanego produktu, ale także języka, który jest używany w tej reklamie. Ten język reklamy jest już tak zakorzeniony w naszej kulturze, a nawet w naszych słownikach, że możemy nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. Na przykład, kiedy ostatni raz pomyślałeś sobie: „Będę miał tylko kilka” lub „są dobre dla ciebie” lub „zasługujesz na to!”? Jeśli kiedykolwiek powiedziałeś któreś z tych zdań, to wszystkie one są przykładami języka reklamowego. Bierzemy go za pewnik, ponieważ jest wszędzie, ale warto poświęcić chwilę, aby zatrzymać się i pomyśleć o tym, jaki rodzaj wiadomości te słowa wysyłają nam.

 

Starając się, aby ich produkt wydawał się nam bardziej atrakcyjny, reklamodawcy używają łagodnie brzmiących zwrotów, które tak naprawdę są tylko sposobami zachęcania nas do kupna ich produktu – nawet jeśli go nie potrzebujemy! To może być szczególnie skuteczne w innych językach, gdzie znaczenie za frazą może nie być tak oczywiste dla tych, którzy nie mówią.

 

Kiedy czytasz niektóre anglojęzyczne reklamy w innych językach (np. hiszpańskim lub włoskim), możesz zobaczyć, jak podobne slogany stają się zupełnie innymi rzeczami.

 

Zdecydowana większość reklam często używa słów „ty” i „twój”. To prawie tak, jakby mówili bezpośrednio do konsumenta. Ale dlaczego? Dlaczego tak ważne jest, aby mówić bezpośrednio do czytelnika lub widza, zamiast skupić się na tym, co produkt jest i co robi? Myślę, że kiedy próbujesz nakłonić kogoś do kupna czegoś, musisz przekonać go, że ten produkt rozwiąże problem, który ma w swoim życiu. Więc zamiast mówić: „To jest wspaniały nowy produkt”, chcesz dotrzeć do idei, że ta nowa rzecz zmieni twoje życie na lepsze.

 

Aby przedstawić takie argumenty, musisz opisać, jak wygląda Twoja grupa docelowa i jakie ma problemy. Opowiadając im o sobie, ustanawiasz siebie jako sojusznika – kogoś o tych samych zainteresowaniach i celach, kto chce tego, co najlepsze dla grupy docelowej. W ten sposób, gdy mówisz o tym, jak twój produkt pomaga ludziom rozwiązać ich problemy i spełnić ich cele, będą bardziej skłonni do słuchania. Kiedy piszesz kopię reklamową, ważne jest, aby nie tylko powiedzieć rzeczy, takie jak „kupić nasze nowe produkty do pielęgnacji włosów”, ale także wyjaśnić, dlaczego ludzie powinni chcieć tych produktów do pielęgnacji włosów. Potrzebujesz