Wiele osób, które zakładają swoją działalność w sieci – portal informacyjny związany z konkretną branżą lub popularny sklep internetowy wchodzą tak na dobrą sprawę na rynek, który rzeczywiście charakteryzuje się już sporym nasyceniem. Możemy znaleźć wiele porównywalnych sklepów online lub stron oferujących często niemal identyczne treści. Wśród tego tłumu może okazać się, że nie jesteśmy wystarczająco widoczni dla naszych potencjalnych odbiorców. Ludzi, którzy mogliby być zainteresowani produktami, jakie oferuje nasz sklep, ale nie dostrzegają go w gąszczu pozostałych. Co w takiej sytuacji można zrobić? Opcji jest bardzo wiele, ale przede wszystkim nie można pominąć pozycjonowania i optymalizacji strony, czyli przygotowywania treści w taki sposób, by możliwie jak najbardziej sprzyjały z jednej strony wyszukiwarce internetowej, z drugiej zaś samemu odbiorcy. Dlaczego właśnie ta kwestia jest aż tak istotna? Optymalizacja UX ma za zadanie sprawić, by doświadczenia użytkownika, który korzysta z naszej strony był możliwie najbardziej zadowolony. Jak to osiągnąć? Przede wszystkim warto tutaj zwrócić uwagę na funkcjonalność całej strony. Wszystkie te elementy są mierzalne i możemy sprawdzić, jak poszczególne partie na naszej stronie przykuwają uwagę konsumenta, gdzie spędza najwięcej czasu, czy strona jest dla niego intuicyjna i czy można płynnie przechodzić pomiędzy poszczególnymi kategoriami na stronie. Takich wytycznych, jeśli chodzi o optymalizację UX możemy znaleźć bardzo wiele, dlatego jeśli w naszym przypadku okazuje się, że klienci nie docierają do naszego sklepu, wówczas warto popracować właśnie nad tą kwestią. Dzięki pozycjonowaniu i lepszej optymalizacji, wyszukiwarki będą nas coraz lepiej pozycjonować.