SEO obejmuje szereg różnych taktyk, które można wdrożyć, aby upewnić się, że Twój sklep został znaleziony, gdy ludzie będą szukać tego, co oferujesz Ty lub Twoi konkurenci. Jeśli pozycjonowanie stron jest dobrze wykonane, może przynieść imponujące rezultaty, w tym ruch budujący markę i wzrost sprzedaży.
Pozycjonowanie stron jest proste, ale czasochłonne
Pozycjonowanie stron jest prostym procesem, który pomaga Twojej witrynie znaleźć się w wyszukiwarkach. Im bardziej użyteczna i przyjazna dla użytkownika jest strona, tym łatwiej będzie ją utrzymać wysoko w wyszukiwarce. To jednak coś więcej niż tylko techniczna wiedza na temat algorytmów wyszukiwarek. Chodzi również o cierpliwość, zrozumienie jak pisać treści, które użytkownicy chcą zobaczyć i jak używać słów kluczowych strategicznie, aby wspomagały pozycjonowanie, a nie szkodziły w całym procesie.
Pozycjonowanie prestashop – przykładowe działania SEO
Jeśli wiesz już czym jest pozycjonowanie sklepów, z pewnością posiadasz sklep e-commerce, który chcesz wypromować. Co począć w tym kierunku, aby działania przyniosły efekt?
Na początku znajdź słowa kluczowe i zoptymalizuj znacznik tytułu pod kątem wyszukiwarek. Większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, ale za każdym razem, gdy ktoś szuka produktu w Google, Yahoo lub Bing, pierwsze słowa w tagu tytułu strony są brane pod uwagę przez wyszukiwarki jako słowa kluczowe. Upewnij się, że tytuł strony internetowej zawiera słowa kluczowe, które ludzie mogą wpisać do wyszukiwarki – na przykład, jeśli posiadasz na danej podstronie karmy niech będą to słowa odpowiadające produktom tam się znajdującym : „karma dla psów” lub „przysmaki dla kotów”.
Dodaj kilkadziesiąt linków w miesiącu ze stron ze swojej branży, katalogów i ogłoszeń. Następnie upewnij się, że używasz tekstu, który jasno daje do zrozumienia, co pod danym linkiem się znajduje. Na samej stronie zadbaj o nawigację, która jest jasna i przejrzysta. Prowadząc pozycjonowanie Prestashop jest wyzwaniem pod względem struktury organizacyjnej – trzeba stworzyć takie menu, które jest przyjazne zarówno dla wyszukiwarek, jak i realnych kupujących.